“Let’s work home”
Porządki na biurku? wiem… to nie brzmi zbyt kusząco, żeby poświęcać czas w weekend, a jak bym nazwała je terapią na dobre samopoczucie i na zatroszczenie się o siebie? Jak wtedy podejdziesz do tematu?
Kochana wprowadzenie ładu do własnej przestrzeni, zmiana dekoracji, pozwoli stworzyć Ci bezpieczną i radosną przystań, której tak bardzo potrzebujemy w naszych chaotycznych czasach. Czysta i zorganizowana przestrzeń zapewni Ci wewnętrzny spokój, poczucie stabilizacji i bezpieczeństwa, po prostu dobre samopoczucie. Jeżeli nie lubisz słowa “porządki” to zamień je na “kreatywnie spędzony czas”, będziesz go potrzebować jeśli zdecydujesz się na totalną odmianę. Zarezerwuj więc czas na świeżą aranżację swojego miejsca pracy 🙂 Zobaczysz, że następnego dnia powrócisz do działań z radością i pełna energii.
Sama kocham zmiany, czyste i minimalistyczne wnętrza, które zmieniają się za dotykiem drobnych dodatków. Nieustannie potrzebuję nowych bodźców do kreowania i tworzenie nowych rzeczy. Według mnie korzyści płynące z porządkowania to nie tylko przejrzystość i jasność przestrzeni na biurku czy w szufladach, to również poznanie i akceptacja siebie, uwolnienie od zbędnych rzeczy materialnych, większa swoboda i pogoda ducha, większa efektywność i wydajność w pracy. Myślę, że najtrudniejsza w tym wszystkim jest sztuka utrzymania zrobionego już porządku. W tym pomoże Ci bardzo ważny do wypracowania nawyk okładania rzeczy na miejsce, dzięki któremu zapanuje ład nie tylko na biurku, ale i w Twojej duszy:)
Jak się zabrać za wiosenne porządki na biurku? Czytaj plan niżej 🙂
ELIMINACJA WSZYSTKIEGO CO NIEPOTRZEBNE W EFEKCIE LEPSZA ORGANIZACJA, KOMFORT I DOBRE SAMOPOCZUCIE / tu przyda Ci się worek na śmieci, celem jest pozbycie się wszystkich zbędnych i starych przedmiotów, które od dłuższego czasu tylko okurzasz, które nie cieszą już Twoich oczów, które utrudniają Ci dostęp do biurka, szafeczki, które straciły dla Ciebie znaczenie, które przytłaczają i wpływają negatywnie na samopoczucie. Zacznij od zdjęcia wszystkich rzeczy z biurka, opróżnienie szafeczek oraz wysypania zawartości szuflad najlepiej na podłogę 😉 oczyść ścianę nad biurkiem (tj. zdejmij wszystkie obrazki).
WYCZYŚĆ Z KURZU BIURKO, SZAFECZKI I SZUFLADY, jeśli trzeba umyj też ścianę nad biurkiem.
WIZUALIZACJA PRZESTRZENI SWOICH MARZEŃ / zastanów się w jakim stylu i jakich kolorach chciałabyś urządzić swoje miejsce pracy, w którym od dawna pragniesz pracować, poszukaj inspiracji w internecie, magazynach, popatrz na pustą i czystą przestrzeń i wyobraź sobie swój wymarzony kącik, teraz przyda Ci się notes, sporządź listy: kolory, wybrany styl, ulubione gadżety, plus “must” rzeczy na biurko jak: ulubiony notes, kalendarz, komputer, album, książka, akcesoria dekoracyjne jak: świeczka, kwiaty, galeria ścienna, poszukaj pasujących do wybranego stylu posterów, które możesz sama wydrukować i oprawić w ramki…
SEGREGOWANIE/ przejrzyj wszystkie pozostałe po eliminacji przedmioty, okurz i uporządkuj książki, które postanowiłaś zachować, posegreguj resztę przedmiotów, ja dzielę na 3 grupy:
1-sza grupa: “Rzeczy na biurko” / poszukaj wszystkiego co by pięknie zaprezentowało się na Twoim biurku i odstaw w jedno osobne miejsce, na ten moment nie przejmuj się aranżacją. Np. kilka długopisów, ołówków pasujących kolorem do wybranego stylu, włóż je do eleganckiego pojemnika (ja swoje umieściłam w ceramicznym kubku), ulubiony kalendarz i notes też lądują na biurku, lampka i kilka innych dodatków dekoracyjnych, album, książka, nowa obrazki na galerię ścienną, pamiętaj nie za dużo przedmiotów, tylko te, które są Ci potrzebne codziennie i te które Cię inspirują, osobiście do utrzymania porządku na biurku, przydają mi się moje ulubione tacki pexsi-glass, które kupiłam kiedyś w Zara Home.
2-ga grupa: “Rzeczy potrzebne nie na biurko” / jak: dokumenty, notatniki i inne drobiazgi biurowe, do organizacji których przydadzą Ci się m.in.: pojemniki z IKEA lub inne, tacki papierowe, możesz użyć pokrywek od pudełek po prezentach, czy butach, woreczki plastikowe na suwak, segregatory na dokumenty, w których później warto podzielić papiery na podkategorie, poukładaj w/g uznania i schowaj do szafek.
3-cia grupa: “Rzeczy do zrobienia” dotyczą np. dokumentów do podpisania i wysłania pocztą następnego dnia, na tę grupę również możesz przeznaczyć specjalną tackę (transparentną plexi-glass czy inną), pamiętaj jednak aby nie gromadzić tam zbyt wiele papierów, najlepiej przeglądaj zawartość tacki każdego dnia, dokładnie tak samo jak sprawdzasz swoją listę “to do” w kalendarzu czy planerze.
DEKOROWANIE / przyszedł czas na stylizację Twojej przestrzeni, wszystkie potrzebne i dopasowane do stylu rzeczy są już na Twoim biurku. Teraz poszalej i poustawiaj tak jak to sobie wymarzyłaś, jeśli brakuje Ci jakiegoś dodatku np. stylowego notesu na szybkie zapiski, pojemnika na ołówki czy np. zapachowej świeczki to zrób listę i jak tylko będziesz mogła dokup kilka brakujących akcentów. Jeżeli tworzysz nową galerię na ścianę, zacznij od ułożenia ramek na podłodze:) Wydrukuj nowe postery i pobaw się w kompozycję swojego własnego kolażu grafik i zdjęć:)
Powodzenia i udanej zabawy w reorganizacji własnego kącika pracy:) Jeśli mnie obserwujesz to wiesz, ze mam świra na punkcie zmian na moim biurku:) Wrzucam więc kilka fotek nowej wiosennej przemiany 🙂 Baza kolorystyczna oczywiście biel i czerń, akcent złocenia i srebro razem (a co tam 😉 )… plus szum morza na ścianie oraz dotyk różu wraz ze słonecznym żółtym na biurku 🙂
2 ilustracje po prawej, w białych ramkach to praca ilustratorki Agaty Nowickiej 🙂 zobacz inne prace TUTAJ: www.agatanowicka.com